Click to Enlarge
The Times splashes on Thursday’s publication of a report into how former Panorama journalist Martin Bashir obtained his interview with Princess Diana. The paper reports an independent inquiry, led by retired judge Lord Dyson, found the BBC had fallen short of its “high standards of integrity and transparency” and that Mr Bashir had acted in a “deceitful” way and faked documents to obtain the 1995 interview. Diana’s eldest son, the Duke of Cambridge, is pictured on the paper’s front page during a broadcast of his response to the inquiry’s findings, in which the papers says he condemned the corporation for its “lies” in securing the interview, which “stoked her paranoia” and played a part in the breakdown of her marriage to his father, Prince Charles.